秋桜

一些自娱自乐的填词&译词作品

(歌词翻译:Black Lab - This Night)


There are things

I have done

那些事 我不得不做

There's a place

I have gone

那个地方 我不得不徒涉

There's a beast

And I let it run

我不得不释放 我内心的怒火

Now it's running my way

我无法平息的怒火

 

There are things

I regret

我所作所为 并非无悔

To can't forgive

You can't forget

若不愿原谅 便不能遗忘

There's a gift that you sent

You sent it my way

你又还给了我

那份“礼物” 同那份绝望

 

So take this night

Wrap it around me like a sheet

请把这夜晚盖在我的身上

I know I'm not forgiven

我也知道自己不可原谅

But I need a place to sleep

但我需要一个安眠的地方

So take this night

And lay me down on the street

请把我一人留在这寒夜漫长

I know I'm not forgiven

我也知道自己未曾被原谅

But I hope that I'll be given some peace

但我只求一份内心的安详

 

 

There's a game

That I played

有场豪赌 我不得不搏

There are rules

I had to break

有些规则 我不得不打破

There's mistakes

That I made

有些时候 我不得不犯错

But I made them my way

而我一直都在犯错

 

So take this night

Wrap it around me like a sheet

请把这夜晚盖在我的身上

I know I'm not forgiven

我也知道自己不可原谅

But I need a place to sleep

但我需要一个安眠的地方

So take this night

And lay me down on the street

请把我一人留在这寒夜漫长

I know I'm not forgiven

我也知道自己未曾被原谅

But I hope that I'll be given some peace

但我只求一份内心的安详

Some peace

一份安详

Some peace

一份安详




House M.D.第七季(没看)

有一句是按奇妙意思去翻的不要在意

评论